Talpa komt met nieuw jongerenplatform New Wave voor ambitieuze jongeren

Dat Talpa samenwerkingen heeft met diverse influencers is niks nieuws meer. Op die manier hopen ze meer jongeren te verbinden met Talpa. Maar daar stopt hun jongerenmarketing niet. Eind september kwam Talpa met een nieuw jongerenplatform genaamd New Wave. Ben je benieuwd wat het is? In deze blog leggen wij het aan je uit.

YouTube als basis

We kennen Talpa natuurlijk van tv, maar met dit concept laat Talpa online ook eindelijk hun gezicht zien. Voor New Wave vormt YouTube de basis als jongerenplatform. Ze plaatsen hier video’s voor ambitieuze jongeren en zoals ze zelf zeggen: ‘jongeren inspireren om hun dromen na te jagen en daar ook naar te handelen’.  Daarnaast is New Wave actief op Instagram om hun YouTube video’s te promoten en is er ook content te zien op KIJK.

Les voor de ondernemers onder ons; jongeren zitten op YouTube & op Instagram. Dus ga eindelijk die super toffe videocontent maken. wink

Content voor ambitieuze jongeren

New Wave maakt, in samenwerking met influencers, content voor ambitieuze jongeren. Je ziet de laatste tijd een trend waarin veel meer jongeren op jonge leeftijd al gaan ondernemen. En dat is iets voor New Wave op inspeelt. Een woordvoerder van Talpa zei het volgende: “‘Wat wil je later worden’, is een vraag die jongeren niet meer boeit. Ze willen niet wachten tot ze ouder zijn om hun dromen na te jagen. Een nummer één hit maken, een miljoenencontract binnenslepen, internationaal topmodel worden of een eigen kledingmerk opzetten; ze willen er NU mee aan de slag.” In de video’s praten jonge talenten over hun weg naar succes om zo jongeren te inspireren en stimuleren om ook hun droom achterna te gaan.

StukTV met John de Mol na overname door Talpa, bron: RTL Boulevard

Samenwerkingen met influencers

Het jongerenplatform valt en staat met influencers. Zo zijn onder andere Lil Kleine, Anna Nooshin en Giel de Winter van StukTV ambassadeurs van New Wave. Op dit moment lopen er twee ‘series’ op YouTube. In de ene serie neemt Lil Kleine je mee in zijn leven als artiest, vader en miljonair. En in de andere serie gaat Linda Hakeboom in gesprek met bekende YouTubers zoals Gio Latooy en Qucee.

Jongeren zullen geneigd zijn om deze filmpjes te kijken, omdat ze bijvoorbeeld al fan zijn van Gio Latooy of Lil Kleine. Ze krijgen dan graag een kijkje achter de schermen van deze iconen. Want hoe is het leven als een succesvolle YouTuber of rapper nu echt?

Oftewel Talpa doet met hun platform New Wave een sterke stap voorwaarts in hun jongerenmarketing. Maar zij zitten dan ook wel in een luxe positie, dankzij Talpa Social. Dit is hun eigen influencermarketingbureau, waardoor zij deze grote influencers ook voor handen hebben en gemakkelijker kunnen inschakelen.

 



Reageer op deze blog