Campagneplan voor studentenevent Rabobank Noord Veluwe

Vraag

"Wij willen, samen met onze jongerenraad, een jongerenevent organiseren over studeren. Kunnen jullie ons helpen met het binnenhalen van aanmeldingen en daarnaast het jongerenpanel op de kaart zetten?" 

Aanpak

Hoe maak je een event over studiefinanciering interessant? Het is een belangrijk, maar stoffig onderwerp. Naast het uitnodigen van Stichting DUO vroegen wij Rabobank om YouTuber en presentator Noah Zeeuw uit te nodigen als dagvoorzitter. Op deze manier trek je de doelgroep aan met een belangrijke trigger: een bekend persoon. 

Naast het inhuren van Noah hebben wij voor Rabobank een online campagne opgezet waarbij wij jongeren triggerden om zich aan te melden voor het event. Naast betaalde campagnes heben we ook Facebook en Instagram pagina's aangemaakt, in naam van de jongerenraad, én een Facebook event waar jongeren zich laagdrempelig konden aanmelden.

Ook vroegen we Noah om een oproep te doen op social media. Deze video hebben we vanuit onze eigen kanalen nogmaals voor campagnes gebruikt. Bekijk zijn oproep hier beneden.

Resultaat

Binnen twee weken haalden we 40 aanmeldingen binnen. De jongeren waren erg enthousiast over het event en deden actief mee vanuit het publiek. Als afsluiter dronken we met zijn allen wat na en aten we bitterballen. Tijdens de afsluiter was er ook nog tijd om met Noah op de foto te gaan en met hem te praten. Al met al, een zeer gelaagde avond.

"We kijken terug op een fantastische avond. Met interessante sprekers en een goede sfeer. Zonder CarmenConnect was onze avond niet wat het nu is. Top! Ga zo door!" 

- (Jongerenraad) Rabobank Noord Veluwe

Categorie

#projectmanagement
#jongerenpanels
#influencermarketing
#onlinemarketing
#branding

Meer cases van Rabobank