Startup Weekend Zwolle 2018

Vraag

"Hoe kunnen wij, door middel van online en offline marketing, jonge ondernemers triggeren voor ons event?"

Aanpak

Deze case is op maat gemaakt voor Startup Weekend. Om meer inschrijvingen te genereren via social media hebben wij een contentkalender ontworpen voor LinkedIn, Facebook en Instagram. Door regelmatig herkenbare content te plaatsen zorgden we ervoor dat Startup Weekend Zwolle 2018 een naam kreeg in Zwolle. In de loop van de tijd bleek LinkedIn de meeste conversie op te leveren, hier hebben we voornamelijk op doorgepakt. 

Inzetten studenten

Als hoofd online marketing kregen wij de opdracht om 5 Communicatie studenten van het Windesheim, namens het leerbedrijf COMNOW, te begeleiden. Samen met COMNOW ontwikkelden wij verschillende online en offline campagnes.

Een voorbeeld hiervan was de "Koffie met slagroom en blauwe muisjes actie" op de campus van Windesheim.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door CarmenConnect (@carmenconnect) op

Resultaten

De online marketing heeft, in combinatie met de offline marketing, zo'n 80 inschrijvingen opgeleverd. Daarnaast leverde onze content meer dan 100 nieuwe volgers op LinkedIn op. Zie onderstaande cijfers.

Deze bedrijven gingen je voor